POT SUFERII DE VREO BOALA?

mihaita mihai in 26 Mar 2015 17:25 Categorie Diverse

Buna ziua

Am 17 ani , am 1,73 m si 53 de kg si sunt foarte slab. Am incercat sa mai i-au in greutate luand pastile dar nu am reusit , am icercat si sala dar degeaba . AM FOST LA MEDICUL DE FAMILIE SI MI-A ZIS CA TREBUIE SA MANCANC FOARTE MULT ,DAR NU ESTE VORBA DE MANCARE. Eu mananc foarte mult chia 3-5 mese pe zi dar degeaba , am luat si calciu,vitamine dar nu reusesc deloc sa ma ingras . IN unele zile simt o slabire in organism, adica nu mai am pofta de nimic, nu prea mai am forta in mine. IN timp de 3 ani am avut doua caderi serioase de calciu ultima a fost atat de rea incat a trebuit sa ma internez in spital
AM INCERCAT FOARTE MULTE NU STIU CE SA MAI FAC . Poate din cauza ca si tatal meu este slab . VA ROG DIN TOT SUFLETUL MEU SA MA AJUTATI SA-MI SPUNETI DACA POT SUFERII DE VREO BOALA AM INCERCAT APROAPE TOTUL NU STIU CE SA MAI FAC M-am saturat sa randa profesorii si colegii de mine vreau sa fiu si eu un om normal VA ROG SA MA AJUTATI SA-MI SPUNETI DACA EXISTA PASTILE SAU VREUN TRATAMENT CA SA MA POT INGRASA VA ROG DIN TOT SUFLETUL MEU SIMT CA O SA MA IMBOLNAVESC PSIHIC DIN ACEASTA CAUZA

1 răspuns

- 26 Mar 2015 20:37

Buna ziua,
Va recomand sa va adresati unui medic endocrinolog pentru niste dozari hormonale, in principal care investigheaza functia tiroidiana (TSH, fT4, T3) pentru a stabili daca exista un dezechilibru hormonal si daca subponderea este determinata de o hiperfunctie tiroidiana.
Dupa consultul endocrinologic daca totul este in regula atunci puteti sa va adresati unui medic nutritionist care va poate alcatui un regim alimentar personalizat pentru a va ingrasa.
Va recomand sa nu incercati o dieta bazata de carbohidrati, mancare fast-food sau alt gen de mancare nesanatoasa pentru a reusi sa luati in greutate. Trebuie ca aceasta crestere ponderala sa se produca intr-un mod sanatos.
In principiu eu va recomand ca dimineata sa consumati un mic dejun consistent baza pe cereale (ex cele de la Sanovita - grau, orz, ovaz, secara + fructe confiate sau diverse alune) sau omleta cu sunca si cascaval si legume, oua fierte tari si iaurt cu fructe. Branzeturile gen branza brie, cu mucegai au un continut crescut de grasimi si determina o crestere in greutate
Intre mese profitaţi de produsele uşor de ronţăit dar in acelasi timp sanatoase si bogate in calorii precum: stafidele, alunele, nuci, caju, migdale (prajite sau neprajite in functie de preferinte), smochinele, măslinele, prunele, caisele uscate, seminţele, curmale, merisoare confiate.
Intre mese mai puteti bea sucuri de fructe (obligatoriu cu banane - sunt bogate in calorii, o banana are aproximativ 200-300 kcal).
La pranz supe, ciorbe, tot felul de mancaruri gatite important e sa contina si carne. Puteti adauga la mancare smantana, unt din belsug.
Evitaţi să beţi apă în timpul mesei. Acest obicei dă senzaţia de saţietate încă de la primele guri de mâncare. Astfel, dacă vreţi să vă îngrăşaţi este indicat să păstraţi loc în stomac pentru alimentele care au o densitate calorică mare.

Important este ca mancarea sa fie distribuita pe tot parcursul zilei si propriu-zis la interval de o ora doua sa mai mancati ceva.
Consumati din belsug fructe deoarece au un continut ridicat de zahar si la fel pot contribui la ingrasare. Alegeti fructele bogate in vitamina C gen portocale, lamai, grepfruit, catina - deoarece stimuleaza foarte mult pofta de mancare.

Va rugam sa va autentificati sau Inregistrati-va pentru a raspunde