probleme greutate

luc in 4 Ian 2015 21:53 Categorie Anemii

buna seara! Am 21 de ani si undeva la 1,70 m inaltime. Mereu am fost mai slabut si mai mereu greutatea mea a fost in jurul cifrei 52 kg. De curand am ajuns sa am 60 kg. Dupa aproximativ o luna m-am cantarit si aveam 52....cam atat am si acum....si nu inteleg ce se intampla cu mine... Adica am avut mese regulate si diversificate. Nu fumez, alcool consum ca orice persoana obisnuita(ocazional) Am incercat sa iau ceva calciu, mg, zn dar fara rezultate. Citisem pe internet ca pastilele pe baza de ulei de peste m-ar ajuta.... Mentionez ca nici pofta de mancare nu prea am, am stari de ameteala, iar seara cand ma pun in pat sa dorm simt cum inima imi bate foarte repede si foarte puternic si niciodata nu reusesc sa am un somn odihnitor. Eu as vrea sa ma ingras si sa dispara problemele astea.... Va rog daca ma puteti ajuta cu un sfat....

3 răspunsuri

- 5 Ian 2015 9:50

Buna ziua,
Va recomand sa va adresati medicului de familie pentru a efectua analize de laborator in urma carora se va stabili daca exista o anemie din cauza careia prezentati aceste simptome. Apoi ar fi indicat sa consultati un medic endocrinolog pentru a determina in urma unor dozari hormonale daca exista un dezechilibru hormonal din cauza caruia nu puteti lua in  greutate.

- 5 Ian 2015 9:53

in principal trebuie investighata functia tiroidiana (TSH, fT5, T3) pentru a stabili subponderea este determinata de o hiperfunctie tiroidiana (secretie in exces de hormoni tiroidieni).
Dupa consultul endocrinologic daca totul este in regula atunci puteti sa va adresati unui medic nutritionist care va poate alcatui un regim alimentar personalizat pentru a va ingrasa.

Va recomand sa nu incercati o dieta bazata de carbohidrati, mancare fast-food sau alt gen de mancare nesanatoasa pentru a reusi sa luati in greutate. Trebuie ca aceasta crestere ponderala sa se produca intr-un mod sanatos.
In principiu eu va recomand ca dimineata sa consumati un mic dejun consistent baza pe cereale (ex cele de la Sanovita - grau, orz, ovaz, secara + fructe confiate sau diverse alune) sau omleta cu sunca si cascaval si legume, oua fierte tari si iaurt cu fructe. Branzeturile gen branza brie, cu mucegai au un continut crescut de grasimi si determina o crestere in greutate
Intre mese profitaţi de produsele uşor de ronţăit dar in acelasi timp sanatoase si bogate in calorii precum: stafidele, alunele, nuci, caju, migdale (prajite sau neprajite in functie de preferinte), smochinele, măslinele, prunele, caisele uscate, seminţele, curmale, merisoare confiate.
Intre mese mai puteti bea sucuri de fructe (obligatoriu cu banane - sunt bogate in calorii, o banana are aproximativ 200-300 kcal).
La pranz supe, ciorbe, tot felul de mancaruri gatite important e sa contina si carne. Puteti adauga la mancare smantana, unt din belsug.
Evitaţi să beţi apă în timpul mesei. Acest obicei dă senzaţia de saţietate încă de la primele guri de mâncare. Astfel, dacă vreţi să vă îngrăşaţi este indicat să păstraţi loc în stomac pentru alimentele care au o densitate calorică mare.
Faceţi un obicei din a bea un pahar de vin în fiecare zi, pentru că această băutură stimulează apetitul şi favorizează acumularea caloriilor în depozite de grăsimi. În plus, alcoolul are un conţinut energetic superior glucidelor şi proteinelor.
Important este ca mancarea sa fie distribuita pe tot parcursul zilei si propiu-zis la interval de o ora doua sa mai mancati ceva.
Consumati din belsug fructe deoarece au un continut ridicat de zahar si la fel pot contribui la ingrasare. Alegeti fructele bogate in vitamina C gen portocale, lamai, grepfruit, catina - deoarece stimuleaza foarte mult pofta de mancare.

- 5 Ian 2015 10:08

va multumesc frumos pt sfaturi!

Va rugam sa va autentificati sau Inregistrati-va pentru a raspunde