Sindromul premenstrual este o combinatie de simptome si semne care afecteaza in jur de 3 din 4 femei in zilele premergatoare aparitiei menstrei. Semnele si simptomele care apar in cazul sindromului premenstrual sunt modificarile de dispozitie, sensibilitate a sanilor, oboseala, depresie, etc. Este si un model de combinatie a acestor simptome care in cazul femeilor afectate se repeta in fiecare luna, insa intensitatea variaza de la o luna la alta.

In cea ce priveste manifestarile sindromului premenstrual acestea pot fi emotionale si de comportament. Iata care sunt cele mai frecvente simptome ale sindromului premenstrual:

-anxietate;
-accese de plans;
-stari de depresie;
-insomnie;
-lipsa de concentrare;
-iritabilitate si furie;
-modificari in ceea ce priveste pofta de mancare;
-semne fizice;
-balonare;
-dureri in zona sanilor;
-eruptie de acnee;
-constipatie sau diaree;
-oboseala.

La unele femei aceste intensitatea simptomelor le poate afecta viata foarte mult, iar la multe femei aceste manifestari si simptopme dispar o data cu inceperea menstrei. In cazul femeilor pe care le afecteaza foarte mult aceste manifestari, forma sindromului premenstrual se numeste tulburare disforica premenstruala. In aceasta situatie apar sentimente de neajutorare, depresie severa, enxietate, etc.

Cauze ale sindromului premenstrual
Exista mai multi factori care pot contribui la aparitia sindromului premenstrual;
-nivelul scazut al vitaminelor si minerale;
-fluctuatii cerebrale de serotonina;
-modificari ciclice hormonale.
In cazul femeilor care au un sindrom premenstrual sever apare depresia nediagnosticata.

Tratament:

-contraceptive orale (inhiba ovulatia si stopeaza modificarile hormonale);
-antiinflamatorii nesteroidiene (pot reduce anumite simptome);
-antidepresive (cele de tip prozac sau zoloft s-au dovedit a fi eficiente pentru reducerea simptomelor);
-medroxiprogesteron injectabil (blocheaza ovulatia si imbunatateste unele simptome).

In cazul in care suferiti de sindrom premenstrual e recomandat sa modificati dieta.

E bine sa mancati portii mai mici si mai frecvent pentru evitarea balonarii, reduceti consumul de sare, mancati alimente bogate in calciu, evitati consumul de alcool si cafea, faceti sport zilnic, odihniti-va corespunzator si luati vitamine.