De ce vitamine avem nevoie pentru o piele frumoasa "?

Rafturile magazinelor sunt pline de produse de ingrijire a pielii, de la lotiuni pana la uleiuri, toate menite sa ne ajute la mentinerea si imbunatatirea aspectului pielii.

Dar exista si un alt mod de imbunatatire a starii de sanatate a pielii noastre – prin intermediul vitaminelor, care au un efect benefic asupra epidermei, oferindu-i elasticitate, netezire si capacitatea de a se repara. Este insa extrem de important sa administram corpului si pielii aceste vitamine prin alimentatia de zi cu zi.

Vitamine pentru piele sanatoasa si cum sa le includem in dieta noastra zilnica:
Vitamina A – un consum regulat de vitamina A poate preveni uscarea pielii si poate ajuta la reconstructia rapida a tesuturilor acesteia, atunci cand vine vorba de zgarieturi, rani si alte leziuni. Ajuta la reducerea liniilor si a ridurilor fine care vin odata cu varsta si expunerea la soare. Majoritatea persoanelor nu au nevoie sa-si administreze vitamina A sub forma de suplimente, pentru ca este mult mai usoara includerea acesteia in dieta zilnica, prin produse alimentare: lapte, oua, cereale, verdeturi, morcovi, dovleac, cartofi dulci si pepene galben.

Vitaminele B ar trebui sa fie, de asemenea, adaugate in dieta noastra, daca ne dorim o piele sanatoasa. Vitamina B1, de exemplu, stimuleaza circulatia in organism si ofera pielii stralucire. Galbenusurile de ou, nucile si stafidele sunt mari surse de vitamina B1. Niacina sau vitamina B3 ajuta pielea sa primeasca o multime de oxigen, care va impiedica astfel dezvoltarea acneei, va stimula hidratarea pentru reducerea rosetii pielii si va influenta cresterea productiei pielii de ceramide si acizi grasi. Alimentele bogate in vitamina B3 sunt carnea de pui, tonul, ciupercile, rosiile, broccolii si morcovii.

Vitamina C consolideaza sistemului imunitar si ajuta la repararea tesuturilor, mai ales in cazul expunerii excesive la soare. Este, de asemenea, un antioxidant eficient, ceea ce inseamna ca lupta impotriva semnelor de imbatranire a pielii si stimuleaza productia de colagen, pentru o piele neteda, ferma si fara pete maro. Daca dorim sa ne pastram pielea cat mai tanara ar trebui sa consumam cat mai multe legume: broccoli, conopida, rosii, varza de Bruxelles, ardei rosu si castravete si fructe citrice: portocale, grapefruit si capsuni.

Vitamina E este, probabil, cea mai cunoscuta vitamina esentiala pentru o piele sanatoasa si neteda. Acest lucru se datoreaza faptului ca este un antioxidant puternic, care ajuta la lupta impotriva radicalilor liberi- cauza majora a imbatranirii premature a pielii ( cauzati de o serie de factori, cum ar fi fumatul, poluarea si expunerea la soare). Petele, ridurile, vergeturile si liniile fine sunt reduse prin aplicarea vitaminei E, eficienta si in cazul arsurilor solare de pe chip.
Corpul nostru nu produce vitamina E, drept urmare este foarte importanta administrarea acesteia sub forma de supliment si prin alimente precum masline, seminte de floarea soarelui, alune, migdale, germenii de grau, legume verzi, nuci, oua, spanac si avocado.

Vitamina K – daca aceasta nu ar fi fost in organismul nostru atunci fiecare zgarietura sau taietura ar sangera continuu, deoarece sangele nu s-ar putea coagula. Cremele de ochi contin aceasta vitamina, alaturi de retinol, ambele cu efect de indepartare a cearcanelor din jurul ochilor. Acestia devin mai odihniti si mai luminosi. Legumele – in special cele cu frunze – sunt o sursa excelenta de vitamina K.

Zincul are rolul de a repara tesuturile pielii deteriorate si ajuta la vindecarea acneei prin reducerea inflamatiei si a cicatricilor. Expertii spun ca acneea este cauzata de lipsa de zinc din dieta zilnica si ne recomanda consumul alimentelor precum fructele de mare, carnea de vita, spanacul si fasolea.

O piele sanatoasa presupune protejarea zi de zi de razele novice ale soarelui, renuntarea la fumat si o dieta echilibrata. Daca primele doua sunt mai usor de pus in practica, un regim alimentar sanatos este important si trebuie sa-i acordam mare atentie deoarece este esential pentru prevenirea semnelor de imbatranire, functionarea normala a organismului si o viata lunga si lipsita de boli.

Sursa foto:  www.sophisticatededge.com