cata apa trebuie sa bem

Nu mai exista nicio urma de indoiala ca dintre toate substantele ce alcatuiesc corpul omenesc apa e pe primul loc, din punct de vedere cantitativ. Studiile au demonstrat ca aceasta reprezinta aproximativ 70 % din organismul uman.

Pe parcursul intregii zile pierdem diferite cantitati de apa prin respiratie, transpiratie, urina, tranzit intestinal, iar daca stam intr-un mediu cu temperaturi ridicate vom pierde si mai multa apa. Aceasta trebuie urgent inlocuita pentru a evita dezhidratatea, caz in care organismul nostru nu va mai avea destul lichid pentru a transporta sangele la organe.
Consumul suficient de apa in fiecare zi nu este numai esential pentru viata, ci este o cerinta importanta pentru mentinerea unei sanatati optime. Acum probabil ca va intrebati cu totii cata apa este recomandat sa bem?  Toate lichidele ne ajuta organismul sa fie hidratat, dar dintre fructe, legume (care contin de asemenea apa), apa, sucuri, cafea sau ceaiuri, apa ramane cea mai buna alegere!

O recomandare generala ne spune ca ar fi bine sa bem 8 pahare de apa pe zi, dar unii pot avea nevoie de mai mult, iar altii de mai putin. Acest lucru poate varia in functie de sanatatea fiecaruia dintre noi, de cat efort fizic facem, de mediu in care ne desfasuram activitatea ( umed sau uscat, calduros sau rece); graviditatea sau alaptatul cresc nevoia de apa, etc. Unii cercetatori recomanda 2,7 l de apa femeilor si 3,7 l de apa barbatilor, din care 25 % provine din mancare, pe cand alte studii recomanda doar 1,6 l de apa femeilor si 2l de apa barbatilor.

Insa cel mai simplu mod de a verifica daca suntem destul de hidratati este sa ne uitam la culoarea urinii noastre. Aceasta trebuie sa fie deschisa la culoare si cat mai limpede in cazul unei hidratari corespunzatoare, iar un galben inchis e semnul clar ca trebuie sa mai bem mai multa apa!
Un obicei foarte sanatos pe care ar fi bine sa-l punem in practica zilnic este acela de a consuma un pahar de apa dimineata pe stomacul gol. Aceasta spala tractul digestiv si rehidrateaza corpul dupa odihna de noapte. Apa la prima ora a diminetii poate imbunatati functia rinichilor, tensiune arteriala, ajuta in cazul gastritei si a obezitatii.

Sursa foto: www.caregivingcafe.com