Cum tratam tranzitul intestinal lent

A vorbi despre tranzitul intestinal normal inseamna a vorbi despre un scaun pe zi, aproximativ la aceeasi ora (doua scaune pe zi ar fi ideal). Daca acest lucru nu se intampla si exista intarzieri de 48 de ore pana la 72 de ore, ne aflam deja in fata unui caz de tranzit intestinal lent, lucru cu care se confrunta aproape 10% din populatie.
Printre cele mai neplacute simptome ale disfunctionalitatii procesului de deplasare a bolului de mancare de-a lungul intestinului, adica a tranzitului intestinal se regasesc balonarea, flatulenta (gazele), defecatia dificila si dureroasa, durerile abdominale, greata si chiar lipsa poftei de mancare, toate oferindu-ne un disconfort fizic si abdominal, uneori greu de suportat. Acestea sunt total neplacute, mai ales daca apar in momente si locuri nepotrivite (la munca, la o intalnire, in mijloacele de transport).
Ele sunt urmarile unei diete dezechilibrate, a stresului, a medicamentelor si a lipsei miscarii. Iata cum putem combate tranzitul intestinal lent :
O foarte buna hidratare – un consum de 1,5 -2 litri de apa pe zi este ideal, deaorece aceasta este medicamentul minune pentru un tranzit intestinal lent
Cat mai multa miscare zilnica, fie prin mers pe jos, fie prin exercitii fizice, care au un efect pozitiv si asupra colonului, prin intermediul presiunii exercitate de muschii abdominali
Reducerea consumului de alimente bogate in grasimi, evitarea mancarurilor de tip fast food si procesate si consumul celor gatite in casa.
O dieta sanatoasa si echilibrata, bogata in fibre (din legume, fructe si cereale integrale), care ajuta la reglarea digestiei si previne aparitia unor astfel de dezechilibre; Sa nu uitam si de cele cinci portii de legume si fructe pe zi!
Savurarea mancarii – nu trebuie sa ne grabim atunci cand mancam, sa mestecam de cel putin 20 de ori inainte de a inghiti si sa evitam sa mancam in fata televizorului sau a calculatorului.
Consumul de produse cu probiotice, care nu sunt atlceva decat bacteriile prezente in produse lactate (iaurt), care ajuta digestia si refac echilibrul florei intestinale.
Evitarea legumelor care produc gaze (fasolea, varza, broccoli) si a bauturilor acidulate, a caror efect este starea de balonare si neplacuta flatulenta.
Tratament naturist format din ceaiuri din plante precum: cicoarea, nalba, flori si frunze de piersic, galbenele, frunze si flori de soc, anghinare, chimen, oregano, petale de trandafir de luna sau prin infuzia sau macerarea acestora.
Tratament medicamentos, administrat doar la recomandarea medicului, in urma unor investigatii de specialitate care poate consta in laxative, medicamente cu probiotice si chiar produse pentru detoxifierea colonului.

Trebuie sa retinem faptul ca netratate, problemele de tranzit intestinal lent se pot transforma in constipatie si se poate favoriza dezvoltarea bacteriilor periculoase in colon, iar daca acestea sunt intr-o cantitate mare pot trece prin peretele intestinal si pot ajung in sange, ducand la aparitia infectiilor. Pe termen lung, tranzitul intestinal lent netratat poate favoriza aparitia cancerului de colon, care reprezinta astazi 12-14% din totalul cancerelor.

Sursa foto:  www.fleurancenature.fr