somn odihnitor

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru noi, pentru sanatatea si starea noastra de bine, este sa ne oferim un somn dulce si odihnitor.
Doar asa vom fi plini de energie si vom avea putere de concentrare mai mare, pe parcursul intregii zile.

Daca simtim vreodata ca nu suntem pe deplin odihniti si revigorati dupa orele de somn, iata cateva aspecte ce ar trebui avute in vedere:

1. Patul este doar pat, aici doar se doarme, nu se mananca si nici nu se lucreaza.
2. Se recomanda schimbarea saltelei de pat cel putin o data la 5 ani si apelarea cu incredere la noile tehnologii (de exemplu saltelele sau pernele cu memorie).
3. Haideti sa ne transformam dormitorul in camera noastra preferata, deoarece, cu cat este mai confortabila si mai linistitoare, cu atat somnul nostru va fi mai odihnitor. In camera se recomanda sa nu fie nici prea cald, nici prea frig.

4. Sa ne inchidem telefonul sau sa ne asiguram ca este pe modul silentios ca sa nu fim deranjati in timpul somnului ( aveti grija sa nu fie afectata alarma ).
5. Mare atentie la cina! Este indicat sa o servim cu 3 ore inainte de somn. Ceaiul negru, alcoolul, bauturile acidulate trebuie inlocuite cu o bautura calda si relaxanta.
6. O baie calda, cu 90 minute inainte de somn, si niste haine cat mai comode vor contribui cu siguranta la un somn odihnitor.
7. Sa stingem lumina si sa eliminam orice sursa de luminina, precum ferestre, leduri. Putem folosi si o masca pentru ochi.
8. O gura mare de aer, putina meditatie sau alte tehnici de relaxare, o sesiune scurta de citit cu o muzica de relaxare pe fundal, va ajuta sa aveti un somn mai odihnitor.
9. Sa incercam sa ne facem un program zilnic de somn, sa ne trezim si sa adormim la aceleasi ore deoarece e mai energizant decat daca am dormi acelasi numar de ore la momente diferite. Putem include si un scurt somn de amiaza.
10. Se recomanda sa fim activi in timpul zilei ( alergat, inot, daca nu e posibil putem urca scarile in loc sa luam liftul, o plimbare in locul mersului cu autobuzul).

Sursa foto: