Metode de control ale furiei

Furia este unul dintre sentimentele cu care ne intalnim uneori, in situatiile in care am fost neindreptatiti sau jigniti, de exemplu. Este o emotie fireasca a organismului nostru si nu reprezinta o problema. Ceea ce facem atunci cand suntem furiosi poate deveni o grava problema.

A invata cum sa ne controlam furia este foarte important, deoarece acest sentiment ne poate dauna din punct de vedere fizic si psihic, ne poate afecta cariera si relatiile cu cei din jurul nostru. Specialistii ne recomanda 4 modalitati de rezolvare a acestei probleme:

1. Descopera ceea ce este cu adevarat in spatele furiei: cauzele acesteia pot proveni din copilarie, evenimente traumatice, poate masca alte sentimente precum nesiguranta,rusine,durere,frustrare,vulnerabilitate. Constientizarea sentimentelor si autocontrolul te pot ajuta sa depasesti cu bine momentul de furie.Incearca sa gasesti una sau mai multe reactii ipotetice la furia ta si sa constientizezi cum va afecta fiecare in parte viitorul tau daca le pui in aplicare.

2. Atentie mare la semnalele de avertizare precum nod in stomac, „rosu in fata ochilor”, inclestarea mainilor si a maxilarului, respiratie rapida, care permit astfel luarea unor masuri si constientizarea furiei, inainte ca aceasta sa scape de sub control.

3. Cautati cele mai rapide si bune moduri de calmare! Iata cateva dintre ele: inspirati adanc de cateva ori, numarati rar pana la 10, faceti o plimbare vioaie, ce va poate elibera de energie, retrageti-va in coltul vostru preferat, ascultati muzica. Ganditi-va la ce aveti de castigat din furie? Nimic. De obicei regretul si rusinea urmeaza crizelor de furie.

4. Gasiti cele mai bune moduri de evitare a furiei! Pentru asta, uneori este necesar sa identificam adevarata cauza a furiei noastre, apoi sa luam o pauza de 5 minute, in situatia de maxima intensitate, pentru a ne linisti; sa ascultam si parerea celuilalt si sa stim cand sa renuntam, astfel incat sa nu distrugem relatiile, sa ramanem in prezent, fara reprosuri din trecut si sa fim dispusi sa iertam, lucru care va duce cu siguranta la rezolvarea conflictului si la evitarea momentului de furie.

Daca din cauza furiei ati recurs la violenta fizica, ati avut probleme la locul de munca sau cu legea, acestea ar putea fi doar cateva dintre indiciile ca trebuie sa vizitati un sprecialist. Ajutorul sprecializat se poate materializa prin terapie pentru controlul furiei sau chiar prin participarea la grupuri si cursuri de managementul furiei.
Management furiei este echivalentul invatarii unui sport nou. Daca vreti sa schimbati anumite comportamente si reactii necontrolate trebuie sa aveti timp, rabdare si sa practicati cat mai des metodele de control ale furiei.

Sursa foto: www.92q.com