Consumul de avocado

Pentru cine nu cunoaste exact cum arata fructul de avocado mentionam ca acesta este in forma de para, are coaja verde, cu aspect mai dur si mai grunjos, cu un sambure mare in mijloc si cu un continut untos, dar aromat. Desi contine un numar mai ridicat de grasimi si calorii, beneficiile pentru sanatate sunt numeroase.

Avocado este foarte bogat in fibre alimentare, solubile si insolubile ( 100 g de fruct furnizeaza aproximativ 18% din aportul zilnic recomandat), ce ajuta la scaderea nivelului colesterolului din sange si la prevenirea constipatiei; este bogat in vitamine, precum vitamina A, E, K si in minerale, precum fier, cupru, magneziu, mangan, puternic antioxidante, esentiale pentru intarirea sistemului osos si necesare in productia de celule rosii din sange. Pulpa cremoasa este o sursa de acizi grasi mononesaturati, cum ar fi acizii oleic și palmitoleic, omega-6 si polinesaturati, precum acid linoleic – determina cresterea colesterolului bun astfel se previn boli ca cea coronariana sau accidentele vasculare cerebrale. Concentratie mare de tanin are beneficii antiinflamatoare, antiulceroase si proprietati antioxidante.

Valoarea nutritiva pentru 100 g. de avocado este urmatoarea: Energie 160 Kcal 8% DZR, Carbohidratii 8,53 g 6,5%, Proteine ​​2,0 g 3,5%, Total grasimi 14,66 g 48%, Colesterol 0 mg 0%, Fibre alimentare 6,7 g 18%, vitamine Folati 81 micrograme 20%, Niacina 1.738 mg 11%, Acidul pantotenic 1.389 mg 28%, Piridoxina 0.257 mg 20%, Riboflavina 0,130 mg 10%, Tiamina 0,067 mg 5,5%, Vitamina A 146 IU 5%, Vitamina C 10 mg 17%, Vitamina E 2.07 mg 14%, Vitamina K 21 micrograme 17,5%, electroliti Sodiu 7 mg 0,5%, Potasiu 485 mg 10%, minerale Calciu 12 mg 1%, Cupru 0.190 mg 21%, Fier 0,55 mg 7%, Magneziu 29 mg 7%, Mangan 0,142 mg 6%, Fosfor 52 mg 7%, Seleniul 0,4 pg <1%, Zinc 0,64 mg 6%, Fitonutrienti Caroten-α 24 g – Caroten-ß 62 g – Criptoxantina-ß 28 g – -Luteina zeaxantina 271 g.
Daca doriti sa pierdeti din greutate sau sa va imbunatatiti aspectul pielii sau sa pur si simplu sa reduceti riscul aparitiei unor boli, atunci aveti deja cateva motive pentru care merita sa incercati acest fruct extrem de sanatos. Iata ce beneficii pentru sanatate are consumul de avocado:

1. Sanatatea cardiovasculara – unii experti recomanda scaderea aportului de grasimi polinesaturate si cresterea cantitatii de acizi grasi mononesaturati din dieta noastra, iar avocado reprezinta o importanta sursa de acid oleic mononesaturat, benefic pentru producerea colesterolului „bun” din organismul nostru.

2. Beneficii pentru piele – aceleasi grasimi monosaturate din avocado sunt benefice pentru imbunatatirea tonusului pielii noastre, deoarece mentin nivelul de umiditate in stratul epidermic al pielii, care va face pielea sa arate si sa se simta moale si sanatoasa. Omega 9 poate ajuta in reducerea rosetii pielii si a iritatiilor, vitamina E ofera protectie impotriva fotoimbatranirii, in urma expunerii la soare si vitamina C este implicata in crearea de elastina si de colagen, atat de necesare pentru mentinerea elasticitatii pielii si a fermitatii acesteia.

3. Pierderea in greutate – cercetarile au aratat ca acizii grasi monosaturati sunt mai susceptibili de a fi utilizati ca energie in procesul de ardere lenta decat de a fi depozitati sub forma de grasime corporala.

4. Diabet – pentru cei care deja traiesc cu diabet zaharat, acidul oleic din avocado este recomandat in special pentru capacitatea sa de a reduce colesterol „rau” in timp ce duce la cresterea celui „bun”. Mentinerea controlului asupra nivelului de colesterol este vital pentru diabetici, deoarece acestia au un risc mult mai mare de boli cardiovasculare. Grasimile mononesaturate sunt de asemenea, benefice pentru reducerea nivelului ridicat de trigliceride si poate ajuta la imbunatatirea functiei de insulina si a nivelurilor de glucoza din sange. Potasiul din avocado este un alt factor nutritiv important pentru diabetici datorita rolului sau in mentinerea sanatatii inimii si in reglarea zaharului din sange. In concluzie, avocado este un aliment foarte sanatos pentru cei care traiesc cu diabet zaharat, dar si pentru persoanele care doresc sa reduca riscul de a dezvolta aceasta boala.

5. Artrita – continutul ridicat de grasimi mononesaturate poate ajuta la reducerea inflamatiei care cauzeaza aparitia artritei ( o boala dureroasa de inflamare a articulatiilor, care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume ).

6. Fructele de avocado pot ajuta la prevenirea cancerului – datorita continutului bogat de fitochimicale, care, s-a constatat ca pot ajuta la prevenirea si dezvoltarea anumitor tipuri de cancer.

Intr-o forma mai concentrata, utilizarea regulata a uleiului de avocado, presat la rece poate fi deosebit de benefica si ar putea inlocui uleiurilor vegetale daunatoare, folosite de majoritatea oamenilor la gatit.
Cand ne hotaram sa cumparam avocado trebuie sa le alegem pe cele de marime medie, pe deplin coapte si cu o aroma placuta. Fructul este bun de manancat atunci cand cedeaza la presiune (se apasa usor) .

Sursa foto:  www.humannhealth.com