pericolele din zahar

„Zaharul este la fel de periculos precum alcoolul si tutunul” relateaza unele studii in domeniu. Iar „cea mai mare cantitate se gaseste in alimentele procesate.”

Desi se cunoaste faptul ca sucurile, bogate in arome si indulcitori artificiali, ar fi cele mai periculose pentru sanatatea noastra, la fel de nocive sunt si alte alimente precum apele aromate, ketchupul, sosurile, painea, mancarurile semipreparate sau iaurturile cu fructe .

Riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, a diabetului si a obezitatii sunt principalele efecte ale consumului ridicat de zahar, care poate ajunge si la 500 de calorii zilnic, fara macar sa realizam acest lucru. Nu degeaba zaharul este considerat un „ucigas” tacut si ar trebui inclus pe lista alimentelor ce trebuie evitate.

Specilistii in domeniu ne atrag atentia asupra faptului ca zaharul ne poate „imbolnavi” inima si poate avea aceleasi efecte asupra ficatului precum alcoolul. De asemenea, zaharul este responsabil de grasimea acumulata pe abdomen, poate crea dependenta sau poate duce la aparitia cancerului si astfel viata noastra va fi scurtata.
Potrivit huffingtonpost.com, studiile recente au aratat ca zaharul in exces poate creste aparitia bolilor de inima iar o anumita molecula din zahar, (G6P), poate influenta infarctul miocardic.

Consumul excesiv de zahar poate determina rezistenta la leptina (hormonul responsabil de satietate), astfel creierul degeaba comnunica organismului ca a mancat destul, corpul nostru ignorand  aceasta informatie.

Consumul exagerat de zahar poate avea si o cauza genetica. Studiile au aratat ca persoanele care au modificari genetice in hormonul ghrelin (responsabil pentru senzatie de foame transmisa creierului) au consumat mai mult zahar si alcool. De asemenea, un alt studiu realizat in 2009, a aratat o legatura intre consumul de zahar si imbatranirea prematura a celulelor inclusiv la nivel congnitiv.

Daca intentionam sa reducem drastic consumul de zahar trebuie sa incepem sa citim cu foarte mare atentie etichetele produselor si sa le alegem pe cele care au un numar scazut de zaharuri, iar cand pofta de ceva dulce pune stapanire pe noi sa consumam, fara retinere si fara nicio problema, cat mai multe fructe. Alte alimente, pe care le-am putea avea la indema in propria casa si care nu ne-ar pune sanatatea in pericol ar mai fi stevia, mierea in stare bruta, sosul de mere, stafide si piure de banane coapte.

Fie el zahar alb sau brun, rafinat sau nerafinat, organic sau nu, pe oricare l-am alege nu reducem cu mult riscul aparitiei problemelor de sanatate. De aceea este indicat sa tinem sub control consumul de zahar, sa urmarim in cadrul analizelor medicale daca acesta se mentine in limitele admise, iar in caz contrar sa progrmam de urgenta o vizita la diabetolog.

Sursa foto: www.theconversation.com