Caisele beneficii pentru sanatate

Cultivate pentru prima data in China, caisele au ajuns in secolul al XVIII-lea si in America si Europa. Vara este anotimpul in care le gasim din belsug in livezi si in piete, in restul anului acestea fiind disponibile doar in supermarketuri, importate din alte tari.
Indiferent de forma sau modul in care acestea sunt consumate, uscate sau proaspete, in conserve de comport sau dulceata, tarta sau sucuri, caisele sunt foarte suculente, au o aciditate scazuta si un bogat continut nutritional: o portie medie de caise (100g) in stare proaspata poate contine pana la 4,6% din necesarul zilnic de vitamina C, 3,7% din doza zilnica (DZ) de vitamina A, 3,3% din DZ cupru, 2,7% din DZ fibre, 2,5% din cea de potasiu si are doar 48 calorii.
Dintre beneficiile caiselor pentru sanatatea organismului nostru le enumeram pe cele mai importante:

  • Studii de specialitate au demonstrat ca una-doua portii de caise consumate zilnic au un efect benefic asupra sanatatii noastre oftamologice; ajuta la consolidarea nervilor optici si previne aparitia unor bolii grave precum degenerarea maculara.
  • Datorita continutului ridicat de beta-caroten si vitamina A, caisele devin o sursa bogata de antioxidanti, ce ajuta la eliminarea toxinelor din organism si la imbunatatirea sistemului imunitar, ducand automat la o imbunatatire a starii generale a organismului.
  • Caisele sunt sanatoase pentru inima noastra! Datorita continutului ridicat de fibre, caisele pot reduce producerea colesterolului rau din organism si ajuta la cresterea celui bun; astfel se reduce riscul dezvoltarii unor boli cardiovasculare.
  • Si pielea noastra va resimti beneficiile acestor fructe: va fi mai ferma si mai stralucitoare, riscul de imbatranire va fi redus datorita antioxidantilor continuti de caise, iar problemele acneeice pot fi prevenite.
  • Caisele sunt bogate in calciu, fapt ce ajuta la imbunatatirea sanatatii oaselor noastre si putem preveni astfel aparitia osteoporozei.
  • O jumatate de cana de caise ne poate asigura 21% din aportul de potasiu necesar zilnic, cu un rol foarte important in imbunatatirea tensiunii arteriale, prevenirea hipertensiunii, iar in combinatie cu sodiu ajuta la reglarea nivelului de apa din interiorul celulelor.
  • Pentru cei care vor sa piarda in greutate, consumul de caise este recomandat datorita nivelului scazut de calorii si a continutului ridicat de fibre, care imbunatateste digestia, previne constipatia.
  • Se crede ca uleiul de caise ajuta la tratarea simptomelor astmului, prin scaderea presiunii asupra plamanilor si sistemului respirator, prevenind astfel atacurile de astm.
  • Caisele sunt legate direct de reducerea riscului de cancer datorita antioxidantilor din compozitie, ce neutralizeaza compusii nocivi si previn aparitia bolilor de inima, Alzheimer si imbatranirea pielii.
  • Anemia poate fi si ea tratata datorita prezentei fierului si cuprului in compozitia acestora, minerale care stimuleaza metabolismul si ajuta la functionarea corecta a organismului nostru.

Inainte de a ne aproviziona cu caise este bine sa cunostem anumite aspecte: portocaliul sau galbenul este culoarea naturala a acestora, cele cu o tenta rosiatica au un continut ridicat de dioxid de sulf, un agent de conservare, ce poate fi daunator organismului. Pentru cei care sufera de alergie la puful fructelor este recomandat consumul caiselor in stare uscata, un mod de consum la fel de natural si disponibil pe piata pe tot parcursul anului. Uleiul de caise poate fi folosit si in cazul durerilor de urechi, insa este foarte bun pentru ingrijirea pielii noastre si pentru tratarea unui numar mare de boli de piele, precum eczeme, prurit sau scrabie.

Sursa foto: www.groceryheadquarters.com