alimente benefice pentru femei

Suntem speciale si diferite si stim deja faptul ca sistemul nostru nutritional este altfel de cel al barbatilor. De aceea avem nevoie de o alimentatie sanatoasa si echilibrata, ce ne va ajuta sa ne mentinem controlul asupra greutatii noastre, ne va furniza energie si ne va ajuta sa ne simtim si sa aratam bine, la orice varsta.

Exista 3 substante foarte importante de care organismul nostru are foarte mare nevoie si pe care suntem sfatuite sa i le oferim :

1. Pentru a preveni riscul aparitiei osteoporozei avem nevoie de CALCIU, 1,0 mg pentru femeile pana la 50 ani, 1,2-1,5 mg pentru femeile peste 50 ani; iar vitamina D ajuta foarte mult la absorbtia acestuia;
ALIMENTE RECOMANDATE: lapte, iaurt, branza, legume verzi, mazare, tofu.
2. ACIDUL FOLIC trebuie inclus, de asemenea in alimentatia noastra;
ALIMENTE RECOMANDATE: varza de Bruxelles, spanac, cartofi, banane, capsuni, linte, fasole si mazare, cereale integrale
3. „Mai mult FIER, va rog! ” deoarece acesta se pierde in cantitati mari in timpul menstruatiei iar o nevoie si mai mare apare in timpul sarcinii
ALIMENTE RECOMANDATE: stafide, carne (ficat este cea mai bogata sursa), peste, carne de pasare, oua (galbenus), leguminoase (mazare si fasole) si cereale integrale.

Asadar trebuie sa ne umplem farfuria, de acum incolo, cu cat mai multe fructe si legume proaspete si cat mai naturale. In plus, femeilor le este recomandat sa nu consume mai mult de un pahar de alcool si cafea pe zi si sa nu uite sa se hidrateze cu apa necesara.

Activitatile fizice precum inotul, mersul pe jos sau cu bicicleta, dansul, yoga trebuie sa faca parte din viata noastra de zi cu zi.