cum mentii imunitatea organismului

Iata cateva sfaturi pentru intarirea sistemului natural de aparare al organismului:

Să ne păstrăm temperatura corpului constantă
Vremea schimbătoare reprezintă o provocare pentru sistemul nostru imunitar, deoarece corpul trebuie să se adapteze rapid la condiții extreme.
Ce putem face?
Să păstrăm temperatura în cameră în jur de 22 grade
Să purtăm haine fabricate din materiale naturale precum este lâna, bumbacul
Să ne acoperim capul atunci când ieșim afară în frig, deoarece jumătate din căldura corpului se pierde la nivelul capului

Să dormim 7-8 ore pe noapte
Somnul este perioada în care organismul se reface și își întărește capacitatea de apărare.

Să practicăm zilnic exerciții fizice și să petrecem 1-2 ore în aer liber

Atunci când vremea afară este urâtă ne dori să stăm cât mai mult timp în casă și in mall-uri, dar spațiile închise și aglomerate favorizează transmiterea infecțiilor. De aceea nu este recomandat să mergeți în mall cu bebelușii.

Dovezile arată că exercițiul fizic regulat ajută sistemul imunitar să lupte eficient împotriva germenilor. Dacă este vreme frumoasă profitați la maxim de parcurile din oraș!

Mare atenție la igiena personală!
Iarna microbii sunt mai agresivi și sunt foarte frecvente infecțiile respiratorii, însă vara crește riscul diareei.
Ce putem face?
Să ne spălăm pe mâini atunci când ajungem acasă sau la birou.
Să aruncam la gunoi șervețelul folosit atunci când tușim, strănutăm sau ne ștergem nasul.

Alimentație sănătoasă
Să consumăm iaurturi cu probiotice, care au beneficii pentru sănătate dovedite științific
Suc de portocale zilnic – este bogat în vitamina C și stimulează imunitatea
Consumați fructe și legume în mod regulat pentru un aport optim de vitamine
O dietă echilibrată, sănătoasă, bogată în fructe și legume proaspete, cereale integrale, lactate, pește și nuci va conține mulți nutrienți, vitamine și minerale ce susțin sistemul imunitar.

Consumați lichide
Hidratarea este importantă pentru a contrabalansa pierderile fiziologice

Să gândim pozitiv și să încercă să reducem stresul!
Așa cum stresul și depresia pot reduce capacitatea de apărare a organismului, gândurile pozitice și atitudinea jovială ne pot face să ne simțim fericiți și contribuie la starea noastră de sănătate.
Ce putem face?
Să râdem mai des, râsul contribuie la secreția de endorfine, inducându-ne starea de bine
Să ne rezervăm timp pentru noi, măcar câteva minute pe zi
Să ne menținem mintea tânără învătând lucruri noi, citind sau mergând la un film
Să ne facem o listă de realizări și să ne bucurăm de lucrurile frumoase din viața noastră.

Sursa foto: iqbiotix.com

Dr. Diana Enachescu