Reguli pentru alimentaie sanatoasa

Iata cateva reguli recomandate de specialisti pentru o alimentatie corecta:

-Evitați orice altă activitate în timpul mesei (citit, scris, TV) pentru a preveni alimentația involuntară.

-Mâncați asezați la masă. Evitați mâncatul “pe fugă”, mancați tot timpul în același loc.

-Mâncați încet. Așezați tacâmurile jos între înghițituri.

-Părăsiți masa după ce ați terminat de mâncat.

-Faceți cumpărături când sunteți sătul(ă). Intocmiți lista pentru cumpărături pentru a nu fi tentați să cumpărați ce nu trebuie.

-Nu mâncați când sunteți nervos (ă), stresați, supărăți. Oricum, supraalimentarea in aceste momente nu rezolvă problema de fond.

-Nu consumați alcool înainte de masă pentru că exagerează apetitul.

-Schimbati-vă treptat obiceiurile alimentare.

-Inainte de a mânca în plus, intrebați-vă dacă intr-adevăr vă este foame.

-Luati o mică gustare (fruct) înainte de a merge pe jos.

-Mișcați-vă: faceți gimnastică, înotați, faceți jogging, luați-vă o bicicletă de camera sau pur și simplu mergeți pe jos în pas alert ( 30 – 45 de minute pe zi).

-Faceți distincție între foame și poftă.

-Tolerați-vă micile greșeli.

-Stabiliți-vă obiective realiste.

-Dacă sunteți fumători, ar fi bine sa renuntați cat mai repede! Insă nu înlocuiți fumatul cu “ciuguleala”, Nu veți obține altceva decât kilograme în plus.

Sursa foto: nerdfitness.com

Dr. Diana Enachescu